"Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż".

Na czym opiera się wymiana sprzęgła?

Sprzęgło jest prawdopodobnie najważniejszą częścią układu napędowego samochodu. Składa się z dwóch metalowych płyt, które są odpowiedzialne za utrzymanie połączenia między silnikiem a skrzynią biegów. W przypadku uszkodzenia, sprzęgło może wymagać wymiany.

Wymiana sprzęgła

Gdy kierowca naciska pedał sprzęgła, płyty rozsuwają się, oddzielając silnik od kół napędowych, umożliwiając zmianę biegu. Podniesienie pedału ponownie włącza płyty, które z kolei łączą silnik z kołami napędowymi. W przypadku trudności z uruchomieniem biegu lub wzrostem prędkości, bądź też utratą mocy pojazdu, konieczna może być wymiana sprzęgła.

Usługa ta obejmuje wyjęcie układu napędowego i przekładni w celu wymiany płytki sprzęgła, a także płytki dociskowej, wyrzuconego łożyska i łożyska pilotowego. Koło zamachowe jest również usuwane i ponownie montowane w większości pojazdów, aby zapewnić płynne załączanie sprzęgła. Chociaż wymiana sprzęgła to czasochłonna naprawa, Effect Serwis jest zwykle w stanie wykonać tę usługę bardzo szybko w większości pojazdów.

Elementy układu sprzęgła

Układ sprzęgła ma wiele różnych elementów. Niektóre z nich elementów sterują rzeczywistym działaniem sprzęgła. Często, gdy występują problemy ze sprzęgłem, są one spowodowane przez układ hydrauliczny. Cylindry sprzęgła głównego i siłowniki sprzęgła podporządkowanego mogą zacząć przeciekać. Nie mogą wówczas uruchamiać prawidłowo mechanizmu sprzęgła, co powoduje, że sprzęgło nie rozłącza się i zmiana biegów jest bardzo trudna.

Jest to znacznie łatwiejsza naprawa i przez większość czasu znacznie mniej kosztowna. Zawsze mądrzej jest rozwiązać problemy ze sprzęgłem wcześnie, gdy pojawi się pierwszy problem. Wczesne wykrycie może spowodować jedynie dostosowanie lub małą naprawę, co ostatecznie oszczędza pozostałe elementy przed przedwczesnym zużyciem.

Oznaki zużycia sprzęgła

Nadmierny hałas i wibracje z obszaru sprzęgła mogą być spowodowane przez uszkodzone łożysko zwalniające lub łożysko pilotowe. Jeśli sprzęgło drży, gdy jest włączone, Effect Serwis być może będzie musiał także spojrzeć na koło zamachowe. Wiele nowoczesnych pojazdów jest wyposażonych w dwumasowe koło zamachowe, które może się zepsuć. Ne ma niestety łatwego sposobu sprawdzenia tego bez demontażu sprzęgła oraz kontroli płyty dociskowej i koła zamachowego.

Jeśli problem charakteryzuje się tym, że pedał sprzęgła zapewnia niewielki lub żaden opór, może to być wyciek uszczelnienia w cylindrze głównym lub podrzędnym. Niezależnie od przypadku, warto znaleźć zaufany serwis, który prawidłowo wykona wymianę sprzęgła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.